Jak rozumiemy i podchodzimy do Coachingu?
Coaching to m.in. sposób indywidualnego wspierania rozwoju zawodowego. C. może byc
prewencyjny (tj. zapobiegający przyszłym nieokreślonym zagrożeniom) albo interwencyjny (będący
reakcją na sytuację kryzysową, która już wystąpiła). Coaching może być pomocny w wielu
sytuacjach np. w eliminowaniu niepożądanych nawyków (nie mylić z terapią np. antynikotynową),
poprawianiu indywidualnej wydajności czy nabywaniu nowych umiejętności.
Jak rozumiemy Rolę Coacha?
Coach jest partnerem Klienta. Zadaniem Coacha jest dyskretna pomoc Klientowi w zakresie
realizacji, zarówno operacyjnych jak i strategicznych, zadań zawodowych.
Pomoc Coacha realizowana jest podczas spotkań, w których Klient:
- reflektuje swoją sytuację zawodową np. w formie krytycznej dyskusji dokonanych wyborów lub
oceny przydatności kryteriów; - wypracowuje i inkorporuje nowe metody działania, zwłaszcza w obszarze relacji z otoczeniem np.
za posrednictwem narzędzi takich jak m.in case study; - uzyskuje informację zwrotną nt. swojej osoby i swoich zadań menedżerskich;
- wykorzystuje Coacha jako „Sparringpartnera”, co pomaga mu bezpiecznie przygotować się do
realnej sytuacji zawodowej poprzez m.in. wskazanie efektywnych metod i środków, kontrolę logiki
planu działania, optymalizację komunikatu itp..
Wg nas Coach nie jest:
- terapeutą – nie angażuje się w rozwiązywanie problemów natury innej niż zawodowa;
- lekarzem – nie podejmuje się działań związanych np. z uzależnieniami, chorobami itp.;
- współpracownikiem ani podwładnym – nie wykonuje pracy za Klienta;
- zaangażowany emocjonalnie – dokonuje trzeźwej oceny i otwarcie omawia słabości;
- instancją kontrolną – wpływa na przebieg, ale to Klient odpowiada za postępy;
- „na zawsze” – kontrakt jest ograniczony w czasie lub zależy od osiągnięciu celu.
Jak widzimy Cele coachingu?
- podniesienie kwalifikacji zawodowych w zakresie metod zarządzania działalnością;
- wzrost wydajności/komfortu pracy;
- podniesienie kompetencji zakresie metod zarządzania ludźmi;
- poprawa równowagi pomiędzy rolą zawodową i społeczną;
- podniesienie poziomu humanitaryzmu wobec siebie i innych;
- rozwój / odzyskanie/ uruchomienie potencjału twórczego.
Tak preferujemy organizować coaching:
- zwykle 3-6 spotkań;
- czas trwania jednej sesji 2-3 godziny;
Prowadzimy:
Szkolenia
Chyba najczęściej stosowana forma rozwoju umiejętności. Cenimy ją za różnorodność i kompaktowość jaką oferuje. Szkolenia oferujemy w kilku obszarach. Tu możesz dowiedzieć się więcej i zapoznać z programami.Coaching
W czasach kiedy istnieje zen coaching, coaching zespołu, coaching konfliktu, coaching par, coaching matek, coaching psów itd – nie ośmielamy się definiować tej formy pracy. Oferujemy ją na swój sposób.Duże grupy
Organizujemy wydajną pracę dużych i bardzo dużych grup (od kilkudziesięciu do setek osób) i osiągamy z nimi zaplanowane rezultaty. Nasze doświadczenie pozwala nam podejmować się organizacji zadań, warsztatów, które angażują duże grupy ludzi do wspólnej pracy koncepcyjnej w sposób znacząco odmienny od konferencji, wykładów itp.Wynajem umiejętności
Łatwo jest słuchać Klientów, wspierać coachingowo, udzielać informacji zwrotnej dopóki nie trzeba tego wszystkiego zrobić samemu. Każdy z nas ma swoją specjalność i w ramach tej specjalności nie tylko oferuje szkolnie lub coaching, ale jeszcze oferuje wynajem umiejętnościTreningi
To nasze autorskie podejście stworzone w celu uzupełnienia szkoleń i warsztatów w rozwoju umiejętności.Tradycyjnie i Online
Pracujemy tradycyjnie na Sali jak i online za pośrednictwem popularnych aplikacji konferencyjnych